Fırında sütlaç




Fırında sütlacın tarifini birkaç yıl önce bir blogdan almıştım. Hangi blogdan aldığımı not almayı unuttuğum için bloğun adını yazamıyorum.

1 Litre süt
Yarım su bardağı pirinç
1,5 Su bardağı şeker
1 Yemek kaşığı dolusu mısır nişastası
1 Vanilya
2 Yumurta sarısı

Yapılışı: Pirinci yeteri kadar suyla yumuşayana ve suyunu çekene dek pişirdim. Sütle, şekeri ilave ettim. Şeker eriyene kadar karıştırdım ve 1 taşım kaynattım. Nişastayı, yumurta sarılarını, vanilyayı, yarım su bardağı suyu küçük bir kâsede çırptım. Sütlü karışımdan birkaç kepçe alıp, kasedeki karışıma koyup ılıştırdım. Kasedeki karışımı tencereye koyup karıştırdım. 1-2 Taşım kaynattıktan sonra ocaktan aldım. Sütlaç pişirme kaplarına sütlacı paylaştırdım ve tepsiye aldım.  Tepsiye yeterince su koydum. Sütlaçları fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim.

Yorumlar