Fırında Makarna



Akşam yemeğine doyurucu ve pratik bir tarif olan fırında makarna pişirdim. Ben fiyonk makarna kullandım. İstediğiniz makarna çeşidinden yapabilirsiniz. Artmış haşlanmış makarnadan da yapabilirsiniz. İsterseniz sadece süzme veya beyaz peynirde kullanabilirsiniz.

150gr. Makarna
1 Kâse lor peyniri, süzme peynir, maydanoz karışımı
1 Yemek kaşığı sıvı yağ
1 Yumurta
Tuz, karabiber, pul biber
Beşamel sosu için:
1 Yemek kaşığı tepeleme un
1 Yemek kaşığı tereyağı
1,5 Su bardağı süt, tuz
Üzerine:
Kaşar peyniri rendesi

Yapılışı: Makarnayı haşladım, süzdüm ve sudan geçirdim. Süzgeçte bir süre beklettiğim makarnayı bir kâseye aldım. Peynirli Karışımı, yağı, yumurtayı, tuzu, baharatları makarnaya ekleyip karıştırdım. Yağlanmış küçük bir tepsiye makarnalı karışımı koydum. Beşamel sosu hazırlamak için tereyağını erittim. Unu ilave edip, hafifçe kavurdum. Sütü koyup, sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelene dek pişirdim. Tuzu katıp karıştırdım ve ocaktan aldım. Beşamel sosu makarnanın üzerine döküp yaydım. Üzerine kaşar peyniri rendesi serptim. Fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.


Yorumlar