Süt Şerbetli Kek




Elimdeki malzemelerle kakaolu süt şerbetli tatlı yapmak istedim. Şerbetli tatlı yerine süt şerbetli kek çıktı ortaya. Süt şerbetli kekin, değişik ve nefis bir tadı vardı.

2 Yumurta
Çeyrek su bardağı şeker
Yarım su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı sıvı yağ
1,5 Su bardağı un
1 Vanilya
Yarım paket kabartma tozu
1 Tatlı kaşığı dolusu (tepeleme) kakao
Şerbeti için:
2 Su bardağı süt
1 Su bardağı şeker
Ayrıca: Süt

Yapılışı: Yumurtaları, şekeri, yağı, yoğurdu bir kâseye alıp çırptım. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı ilave edip karıştırdım. Kek hamurunun bir kısmını kâsede bırakarak, kalanını yağlanmış küçük bir tepsiye döktüm ve yaydım. Kâsede kalan hamura kakaoyu ve biraz sütü ekleyip karıştırdım. Kakaolu hamuru da tepsideki hamurun üzerine döktüm ve çatalla şekiller verdim. Keki fırında pişirdim. Kaynatıp soğuttuğum süt şerbetini, fırından çıkan sıcak kekin üzerine döktüm. Süt şerbetli kek, 3-4 saat bekletildikten sonra servis yapılır.


Yorumlar