Ramazan Pidesi


Ramazan pidesini uzun zamandır pişirmek istiyordum. Bu kadar lezzetli olacağını bilseydim, daha önceden pişirirdim. Yapımı kolay ve leziz, ramazan pidesini denemenizi tavsiye ederim.

Hamuru için:
500gr. Un
Aldığı kadar ılık su
1 Tatlı kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Paket ınstant maya
Sosu için:
2,5 Yemek kaşığı un
Yarım çay bardağı su
Yarım çay bardağı sıcak su
Ayrıca:
Galeta unu
1 Küçük yumurta
Çörekotu, susam

Yapılışı: Un hariç tüm malzemeyi karıştırdım. Unu ekledim ve ele hafif yapışan bir hamur yoğurdum. Üzerini streç folyoyla kaplayıp, hamur 2 misli kabarana kadar beklettim. Hamuru 1 kez daha yoğurup, ikiye kestim ve 2 adet beze yaptım. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye galeta unu serptim. Hamurun birini tepsiye koydum. Sos malzemesini bir kâsede çırptım. Ellerimi sosa batırarak hamuru biraz yaydım. Ellerimi sosa batırarak pide şekli verdim. Çırpılmış 1 bütün yumurtanın yarısını pidenin üzerine sürdüm. Üzerine çörekotu susam serptim. Tepsi mayası verdirmeden 220 derecede ısıtılmış fırında pişirdim.  Diğer hamuru da aynı şekilde hazırlayıp, fırında pişirdim. Pideler fırından çıkınca, üzerlerine temiz bir bez örttüm. 5 Dakika bekletir ve servis yapılır.



Yorumlar