Elde Açma Kare Börek



Geçtiğimiz günlerde canım elde açma börek istedi. Elde açma börek yapmaya vaktim olmadığı için ben de elde açma kare börek tarifimi uydurdum. Böreğim enfes oldu.

Hamuru için:
2 Yumurta
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Yarım çay bardağı süt
1 Çay kaşığı dolusu kabartma tozu
Aldığı kadar un, tuz
İçi için:
1 Kâse kaşar peyniri (rendelenmiş), süzme peynir, maydanoz (dince doğranmış) karışımı.
Ayrıca:
4 Tatlı kaşığı dolusu yumuşak tereyağı veya margarin (ben Teremyağ kullandım)


Yapılışı: Hamur malzemelerinden ele yapışmayan, yumuşak bir hamur yoğurdum. Börek hamurundan 4 adet beze hazırladım. Bezeleri açıp, üzerlerine yumuşak yağdan sürdüm. Ortalarına peynirli harç koydum. Börekleri kare şeklinde katladım. Börekleri kat yerleri alta gelecek şekilde, pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye koydum. Fırında pişirdim. Fırından çıkınca tepsinin üzerine temiz bir bez örttüm ve 5-10 dak. beklettim. Börekleri dörde kesip, servis yaptım.

Yorumlar