Diyet Çorba




Diyet çorbanın tarifini Posta Gazetesinden aldım. Tarifte biraz değişiklikler yaptım. Tarifte sarımsak yoktu sarımsak ekledim. Dereotu yerine maydanoz koydum. Diyet çorba olmasına rağmen lezzetli bir çorbaydı. Diyet çorba kaçamak sonrası içilen ödem atıcı çorbalardan biridir. Diyet çorbanın kaçamak sonrası, 24 saat içinde içilmesi tavsiye ediliyor.

 2 Kabak (1 büyük boy kullandım)
1 Kapya biberi
1 Küçük soğan
3 Diş sarımsak
Maydanoz (ince doğranmış)
3 Yemek kaşığı dolusu kırmızı mercimek
Yarım havuç
1 Yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz, karabiber, pul biber
Limon (servis için)

Yapılışı: Sebzeleri temizledim, yıkadım, küçük küp doğradım ve tencereye aldım. Zeytinyağını da ekleyip, sebzeleri soteledim. Kırmızı mercimeği, baharatları, maydanozu, tuzu ekleyip karıştırdım. Yeterince su koyup (sebzelerin üzerini kaplayacak kadar), sebzeler ve mercimek pişene kadar pişirdim. Blenderden veya süzgeçten geçirin. Ocağa alıp, 1 taşım kaynatın.

Yorumlar