Değişik Kurabiyeler




Değişik kurabiyeler pişirmeyi seviyorum. Bir hamurdan çeşit çeşit farklı kurabiyeler çıkıyor ve tatları enfes oluyor…

30gr. Yumuşak tereyağı
1 Yumurta
2 Yemek kaşığı dolusu pudra şekeri
1 Yemek kaşığı yoğurt
2 Yemek kaşığı sıvı yağ
1 Çay kaşığı dolusu kabartma tozu
1 Vanilya
Aldığı kadar un

Yapılışı: Yağları, yumurtayı, yoğurdu, pudra şekerini karıştırdım. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurdum. Hamuru 4 parçaya kestim. Hamurun bir parçasından ufak parçalar koparıp, rulolar yaptım ve elimle yassılttım. Uçlarını yumurta akına buladıktan sonra bazılarını çekilmiş cevize bazılarını da yeşil fıstığa buladım. İkinci parça hamurdan da küçük parçalar koparıp yuvarladım. Ortalarını çukurlaştırdım. Üçüncü parça hamurdan misket büyüklüğünde parçalar koparttım. Yuvarlayıp üzerlerine yeşil fıstık batırdım. Son hamurdan da küçük parçalar koparttım. İçlerine ikişer yeşil fıstık koydum ve oval şekiller verdim. Yumurta akına buladıktan sonra bazılarını çekilmiş yeşil fıstığa, bazılarını da çekilmiş cevize buladım. Kurabiyeleri fırında pişirdim. Ortası boş olan kurabiyelerin ortalarına çokokrem koydum.



Yorumlar