Çikolata Soslu Kayısılı Kek



Gün kurusu kayısılı pişirdiğim kekin üzerine çikolata sosu döktüm. Çikolata soslu kayısılı kekimin tadı enfes oldu.

2 Yumurta
1 Su bardağından 2 parmak eksik şeker
Yarım su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı sıvı yağ
Yarım paket kabartma tozu
Yarım su bardağı küçük küp kesilmiş gün kurusu kayısı
1,5 Su bardağı un
Ayrıca:
İri dövülmüş fındık
Üzeri için:
Çikolata sosu ve süt

Yapılışı: Yumurtalarla şekeri çırptım. Yoğurdu, yağı ekleyip çırptım. Unu, kabartma tozunu ilave ettim ve karıştırdım. Sıcak suda beklettiğim gün kurusu kayısıların fazla sularını sıktım. Kayısıları una buladım ve hamura ilave ettim. Keki fırında pişirdim. Çikolata sosunu üzerindeki tarife göre sütle birlikte pişirdim. Sıcak çikolata sosunu kekin üzerine döktüm. 1 Gece beklettikten sonra servis edilir.

Yorumlar