Acukalı Poğaça



Değişik poğaça tarifi arayanlar acukalı poğaçayı denemenizi öneririm… 

1 Silme yemek kaşığından biraz az ınstant maya
1 Yumurta
2 Yemek kaşığı yoğurt
Yarım su bardağı ılık süt
1 Yemek kaşığı şeker
1 Çay kaşığı tuz
1 Yemek kaşığı tereyağı
Aldığı kadar un

Yapılışı: Tereyağını erittim. Tüm sıvı malzemeleri, mayayı ve şekeri yoğurma kabına alıp karıştırdım. Unu, tuzu ilave edip ele yapışmayan çok yumuşak bir hamur yoğurdum. Hamurun üzerini streç folyoyla kapattım. Hamuru iki misli kabarana kadar beklettim. Hamuru tekrar yoğurup, bezeler hazırladım. Bezeleri elle biraz açıp, üzerlerine acukamsı tarifimden sürdüm.  Rulolar yapıp, ay şekilleri verdim. Poğaçaları 30 dakika tepside beklettim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu serptim ve fırında pişirdim. Fırından çıkan poğaçaların üzerlerine temiz bir bez örtüp 5-10 dakika beklettim (yumuşak olmaları için).

Yorumlar