Profiterol



Profiterolü çok severim ve ara ara yaparım. Teyzem benden Profiterol isteyince yine pişirdim. Bu kez çikolata sosunu farklı hazırladım. Çikolata sosuna bitter çikolata ekledim ve krema ekledim. Krema ve çikolata Profiterolün lezzetine lezzet kattı.

Hamuru   için:
1 Su bardağı su
1 Su bardağı un
100gr. Tereyağı
3 Yumurta
Kreması için:
2,5 Su bardağı süt
1 Çay bardağı şeker
3 Yemek kaşığı un
1 Vanilya
Çikolata sosu için:
1 Paket Dr. Oetker çikolata sosu
Yarım paket Ülker bitter çikolata (yüzde 60 kakao olanından)
1 Su bardağı süt
1 Paket (200ml.) krema

Yapılışı: Tüm krema malzemelerini küçük bir tencereye koyup, pişirdim ve soğuttum. Hamurunu hazırlamak için 1 Su bardağı suyu ve tereyağını tencereye koydum. Su kaynayana kadar ve yağ eriyene kadar ocakta tuttum. Unu ekledim, sürekli karıştırarak 3-4 dakika pişirdim. Hamuru ocaktan alıp, başka bir kaba aktardım. 15 Dakika beklettim. Oda sıcaklığındaki yumurtaları birer birer hamura ekleyip, iyice karıştırarak yedirdim. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye hamuru, sıkma torbasıyla ya da tatlı kaşığıyla aralarda boşluklar bırakarak koyun (ben birer tatlı kaşığı koydum). Fırında pişirip soğuttum. Soğuyunca ortalarından ikiye kesip, içlerine kremadan koydum. Profiterolleri servis tabağına aldım. Çikolata sosunu hazırlamak için, Çikolata sosu malzemelerini küçük bir tencereye alıp pişirdim. Çikolata sosunu servis tabağındaki Profiterollerin üzerine döktüm. Birkaç saat veya 1 gece buzdolabında bekletip, servis yapın.

Yorumlar