Yumurtasız Elmalı Kurabiye



Canım elmalı kurabiye isteyince elmalı ve üzümlü, diyet kaçamaklarına uygun bir kurabiye yapmak istedim. Hamuruna yumurta koymayı unuttuğum için, yumurtasız ama lezzetli bir kurabiye oldu. Yumurtasız elmalı kurabiyede şeker yerine bal kullandım.

1 Yemek kaşığı yumuşak tereyağı
1 Yemek kaşığı yoğurt
2 Yemek kaşığı bal
1 Çay kaşığı dolusu kabartma tozu
1 Vanilya
Aldığı kadar tam buğday unu
İçi için:
2 Küçük elma
1 Avuç ceviz içi
1 Avuç İzmir üzümü
1 Yemek kaşığı bal
Tarçın

Yapılışı: Elmaları rendeleyip, balla birlikte pişirdim. Ilık suda bekletilmiş üzümü, cevizi, tarçını ekledim. 2-3 Dakika daha çevirip ocaktan aldım. Elmalı harcı soğumaya bıraktım. Yağı, yoğurdu, balı karıştırdım. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı ilave ettim. Ele yapışmayan yumuşak hamur yoğurdum. Hamuru merdane ve unla açtım. Üzerine elmalı harcı yaydım ve rulo sardım. Dilimleyip, pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye dizdim. Fırında pişirdim.

Yorumlar