Elde Açma Gül Böreği



Hamuru için:
1 Yumurta
1 Yemek kaşığı sıvı yağ
Yarım su bardağı ılık süt
1 Silme çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Peynirli içi için:
Süzme peynir maydanoz karışımı
Kıymalı içi için:
Soğan (yemeklik doğranmış)
Kıyma, maydanoz (ince doğranmış)
Tuz, karabiber, pul biber
Ayrıca: Tereyağı

Yapılışı: Kıymalı harcı hazırlamak için kıymayı, soğanı tavaya alıp, birlikte kavurdum. Tuzu, baharatları, maydanozu ilave edip, 2-3 dakika daha kavurdum. Böreğin hamurunu yoğurmak için sıvı malzemeleri bir kâseye koyup karıştırdım. Unu ve tuzu ekledim ve ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurdum. Hamurdan 6 adet beze hazırladım. Bezeleri merdane ve unla açtım. Üzerlerine eritilmiş tereyağı sürdüm. Bazılarına kıymalı iç, bazılarına da peynirli içten koydum. Rulo haline getirdikten sonra, gül böreği şekline getirdim. Üzerlerine eritilmiş tereyağı sürdüm ve fırında pişirdim.

Yorumlar