Yalancı Hamsi Pilavı (Balıklı Pilav)



Balıklı pilav aslında bildiğimiz hamsi pilavıdır. Bu pilava hamsi pilavı, hamsili pilav, yalancı hamsi pilavı da diyebiliriz. Canınız hamsi pilavı çekiyorsa şekil vermeye üşeniyorsanız veya bendeki gibi balıklarınız küçüklerse, yalancı hamsi pilavını (balıklı pilavı) yapabilirsiniz. Ben içine üzüm ve fıstık koymuyorum. Siz isterseniz balıklı pilava dolmalık üzüm ve fıstık da ekleyebilirsiniz.

1,5kg. Küçük boy hamsi balığı
2 Su bardağı pirinç
1 Orta bay soğan
Sıvı yağ, limon
Maydanoz, yeterince sıcak su
Tuz, karabiber, pul biber
Kırmızı toz biber, yenibahar

Yapılışı: Balıkların içlerini, kılçıklarını, başlarını, kuyruklarını temizledim yıkadım ve süzgece aldım. Pirinci tuz ilave edilmiş sıcak suda 30 dak. beklettim. Süzüp, süzgece aldım. Soğanı yemeklik ince doğrayıp, biraz sıvı yağla birlikte kavurdum. Pirinci, tuzu, az limon suyunu ekleyip pirinci kavurdum. Doğranmış maydanozu, tuzu, baharatları koyup karıştırdım. Yeterince sıcak su ekleyip, pilavı pişirdim ve demledim. Tepsiye pişirme kağıdını serim. Üzerine balığın yarısını koyup yaydım. Üzerine pilavı koyup yaydım. Üzerine kalan balığı yaydım ve fırında pişirdim. Bol limon suyuyla servis yapılır.


Yorumlar