Pastane kurabiyesi (1 Hamurdan 6 Çeşit Kurabiye)



1 Hamurdan hazırladığım 6 çeşit pastane kurabiyem harika oldu. Pastane işi kurabiyelerim değişik tatlarıyla çok beğenildi.

Hamuru için:
100gr. Yumuşak tereyağı
2 Çay kaşığı dolusu kabartma tozu
4 Yemek kaşığı dolusu nişasta
4 Yemek kaşığı sıvı yağ
6 Yemek kaşığı şeker
Aldığı kadar un
Yapılışı: Hamur malzemesinden ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurdum. Kurabiye hamurunu 6 eşit parçaya kestim.

      1. Kurabiye:
2 Yemek kaşığı dolusu hindistan cevizi rendesini, 2 dolusu yeşil fıstığı, 1 yemek kaşığı dolusu pudra şekerini, az sütü karıştırdım. Kurabiye hamurundan küçük parçalar aldım ve ortalarını çukurlaştırdım. İçlerine bolca yeşil fıstıklı içten koydum. Üzerlerine ortalarından ikiye kestiğim kiraz şekerlemesinden koydum. Fırında pişirdim.

.    .          2. Kurabiye:
Hamura 1 çay kaşığı dolusu kakao koydum. Kakaolu hamurun bir kısmına yuvarlak şekiller verip, üzerlerine ceviz koydum. Kalan kakaolu kurabiye hamurundan küçük parçalar aldım ve ortalarını çukurlaştırdım. İçlerine bolca yeşil fıstıklı içten koydum. Üzerlerine ortalarından ikiye kestiğim kiraz şekerlemesinden koydum. Fırında pişirdim.

       3.  Kurabiye:
1 Yemek kaşığı dolusu renkli şekeri (pasta süsü) hamura karıştırdım. Hamurdan parçalar koparıp yuvarladım. Ortalarını çukurlaştırdım ve fırında pişirdim. Soğuyunca ortalarına kayısı marmeladı koyup, hindistan cevizi rendesi serptim.  

4. Kurabiye:
1 Yemek kaşığı hindistan cevizi rendesini, 1 Yemek kaşığı yaban mersinini, 1 Yemek kaşığı (elle iri kırılmış) yeşil fıstığı hamura koyup yoğurdum. Yuvarlak şekiller verdim. Elle hafifçe bastırdım ve üzerlerine ceviz ve kiraz şekerlemesi parçaları koydum. Fırında pişirdim.

      5. Kurabiye
3 Yemek kaşığı dolusu toz yeşil fıstığı hamura koyup yoğurdum. Yuvarlak şekiller verip, hafifçe bastırdım. Fırında pişirdim. Kayısı marmeladının içine hindistan cevizi rendesi karıştırdım, bazılarının aralarına marmelatlı karışımdan koydum.

      6. Kurabiye:
Hamurdan parçalar kopardım ve yassı yuvarlak şekiller verdim. Fırında pişirdim ve soğuttum. Aralarına ve kenarlarına kayısı marmeladından sürdüm. Kenarlarını hindistan cevizi rendesine buladım.

Yorumlar