Gül Böreği


Mis kokulu, sıcak sıcak yenmesi gereken böreklerden biri olan gül böreğinin bir kısmını kıymalı bir kısmını peynirli hazırladım.

Kıymalı iç için:
200ggr. Kıyma
1 Soğan (yemeklik doğranmış)
Tuz, karabiber, pul biber
Maydanoz (ince doğranmış)
Peynirli iç için:
1 Kâse çökelek, küp doğranmış kaşar peyniri, süzme peynir karışımı
1 Küçük soğan (yemeklik doğranmış)
Az sıvı yağ
Maydanoz (ince doğranmış)
Karabiber, pul biber
Sosu için:
2 Yumurta (1 sarısı üzerine)
Biraz süt, biraz sıvı yağ
Ayrıca:
2 Yufka
Üzerine:
1 Yumurta sarısı, çörekotu
Artan sos (sosu az arttı)


Yapılışı: Sos malzemelerini bir kâseye alıp çırptım. Kıymalı harcı hazırlamak için soğanı ve kıymayı tavaya alıp, ikisini birlikte kavurdum. Baharatlarını, tuzu, maydanozu ilave edip kavurdum. Kıymalı harcı ocaktan alıp, soğumaya bıraktım. Peynirli içi hazırlamak için soğanı az sıvı yağda kavurdum ve soğuttum. Peynirli harcın tüm malzemelerini soğana ekleyip karıştırdım. Yufkaları ikiye kestim. Yufkalara sostan sürdüm. Bazılarına kıymalı iç bazılarına peynirli iç koydum. Böreklere gül şekli verdim. Börekleri tepsiye koydum ve üzerlerine artan sostan sürdüm. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu serptim ve fırında pişirdim.

Yorumlar