Tavada Kadayıf Tatlısı



Tavada kadayıf tatlısının tarifini klasik tatlardan aldım, yapılışında biraz değişiklikler yaptım. Tavada kadayıf tatlısı çabuk pişen bir tatlı, pişirirken dikkat edilmesi lazım. Tavada kadayıf tatlısını sıcak servis yapın, soğukken güzel olmuyor. Fotoğrafta iyi çıkmadı ama tadı harikaydı.

200gr. Çiğ tel kadayıf (180gr. vardı 180gr. kullandım)
80gr. Tereyağı
1 Kâse dövülmüş ceviz
Şerbetine:
1 Su bardağı şeker
1 Su bardağı su
Az limon suyu

Yapılışı: Kadayıfı didikledim. Tereyağını pişireceğim tavada erittim ve kadayıfa koyup, kadayıfa iyice yedirdim. Tereyağını erittiğim tavaya kadayıfın yarısını koyup yaydım. Uygun bir tabakla her yerine iyice bastırdım. Üzerine ceviz serptim. Kalan kadayıfı üzerine koyup tabakla bastırdım. Kadayıfı kısık ateşte arkalı önlü pişirdim. Ocaktan alınca kadayıfın üzerine sıcak şerbeti döktüm. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra sıcak olarak servis yapılır.

Yorumlar