Susamlı Rulo Kurabiye



Birçok tarifte kullandığım ve hamur işlerine çok yakışan Susamı, elmalı kurabiyede de denemek istedim. Elmalı rulo kurabiyem nefis oldu.

Hamuru için:
1 Yumurta
50gr. Yumuşak tereyağı
2 Yemek kaşığı sıvı yağ
3 Yemek kaşığı şeker
1 Çay kaşığı dolusu kabartma tozu
Aldığı kadar un
İçi için:
2 Orta boy elma (rendelenmiş)
2 Yemek kaşığı şeker, tarçın
Ceviz içi (iri dövülmüş)
Üzerine:
Yumurta akı, susam

Yapılışı: Elmayı şekerle birlikte suyunu çekene kadar pişirdim. Ceviz ve tarçını ekledim. 2-3 Dakika daha çevirip ocaktan aldım. Elmalı harcı soğumaya bıraktım. Yağları, yumurtayı, şekeri bir kâseye alıp karıştırdım. Unu, kabartma tozunu ilave ettim. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurdum. Hamuru merdane ve unla açtım. Üzerine elmalı harcı koyup yaydım. Rulo şeklinde sardım. Dilim dilim kestim. Üzerlerine yumurta akı sürdüm ve bol susam serptim. Fırında pişirdim.



Yorumlar