Elde Açma Bohça Böreği



Elde açma börekleri seviyorum. Ara ara elde açma börekler pişiriyorum. Elde açma börekleri, 1 gün bekleyince daha çok seviyorum, lezzeti daha çok artıyor sanki. Elde açma bohça böreğine istediğiniz harçtan koyabilirsiniz. Ben tulum peyniri koydum. Tulum peyniri elde açma bohça böreğine çok yakıştı.

Hamuruna:
1,5 Su bardağı süt
Yarım çay bardağı yoğurt
1 Tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Arasına:
Tereyağı, sıvı yağ
İçi için:
Tulum peyniri, maydanoz
Üzerine:
1 Yumurta sarısı, çörekotu

Yapılışı: Hamur malzemelerinden ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurdum. Hamuru 30 dak. dinlendirdim. Börek hamurunu dörde kestim ve 4 adet beze yaptım. Hamurun birini merdane ve unla tabak büyüklüğünde açtım. Tezgâha biraz yağ sürdüm. Tabak büyüklüğünde açılmış hamuru yağlı tezgâhın üzerine aldım. Üzerine eritilmiş tereyağı ve sıvı yağ karışımından sürdüm. Elle büyükçe kare şeklinde açtım. Aralarına yağ sürerek kitap şeklinde katladım. Diğer 3 bezeyi de bu şekilde hazırladım. İlk hazırlanan bezeyi alıp, merdane ve unla kare şeklinde büyükçe açtım. Tekrar yağ sürdüm. Ortasına tulum peyniri maydanoz karışımından koydum. Bohça şeklinde katladım. Diğer börekleri de aynı şekilde hazırladım. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye börekleri koyup, üzerlerine yumurta sarısı sürdüm. Çatalla artı şeklinde çizikler attım. Çörekotu serptim ve fırında pişirdim.   



Yorumlar

Yorum Gönder