Fırında kabaklı yumurta




Diyet yemeği olarak hazırladığım fırında kabaklı yumurta enfes oldu. Diyet olarak yapmak istemezseniz kabakları zeytinyağı yerine tereyağında kavurabilirsiniz.

2-3 Adet kabak
4 Yumurta
100gr. Süzme peynir
1 Birkaç dal taze soğan veya 1 ince pırasa
1 Yemek kaşığı zeytinyağı
Maydanoz, tuz
Karabiber, pul biber, kırmızı toz biber
4 Küçük parça kaşar peyniri

Yapılışı: Kabakları temizleyip yıkadım. Rendeleyip biraz tuz ilave edip karıştırdım. Bir süre beklettim. Pırasayı küçük küp kestim (taze soğan kullanılacaksa ince doğranacak) ve 1 yemek kaşığı zeytinyağında kavurdum. Kabağın suyunu sıkıp pırasaya ilave etti ve kavurdum. Kavrulmuş kabağı soğuttum. Süzme peyniri, baharatları, tuzu, doğranmış maydanozu kabağa ekleyip karıştırdım. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye kabaklı karışımı yaydım. 4 Boşluk açıp, boşluklara yumurtaları kırdım. Yumurtaların üzerlerine karabiber serptim ve kaşar peyniri dilimleri koydum. Fırında pişirdim.

Yorumlar