Elmalı Milföy Böreği



Elmalı milföy böreği çok leziz ve hafif bir börektir. Ara ara değişik şekillerde pişiririm. Elmalı milföy böreğinin üzerini isterseniz marmelat koyabilirsiniz. Esmer şeker yerine beyaz şeker de kullanabilirsiniz.

4 Adet milföy hamuru
2 Orta boy elma
3 Yemek kaşığı dolusu esmer şeker
İri dövülmüş ceviz içi, tarçın
Üzeri için:
1 Yumurta sarısı
Pudra şekeri
Marmelat (arzuya göre)

Yapılışı: Elmaları soydum, temizledim, yıkadım küçük küpler halinde doğradım. Elmaları şekerle birlikte suyunu çekene kadar pişirdim. Tarçını ve cevizi ekledim. 1-2 Dak. daha çevirip ocaktan aldım. Elmalı harcı soğumaya bıraktım 1 Milföy hamurunun ortasına elmalı harcı koydum. Üzerine 1 milföy hamuru daha koydum. Kenarlarını çatalla bastırdım. Kalan 2 milföy hamurunu da aynı şekilde hazırladım. Üzerlerine yumurta sarısı sürdüm. Fırında pişirdim. Üzerlerine pudra şekeri eledim.

Yorumlar