Ekmek Arası Patatesli Tavuk



Emek arası patatesli tavuk Pazar günleri gezi sonrası kolayca hazırlanabilecek, pratik ve nefis bir tariftir.

Tavuk için:
Tavuk (derileriyle birlikte iri doğranmış)
Tuz, karabiber, pul biber, kekik
Kırmızı toz biber, isot, biberiye
Biraz sıvı yağ

Patates için:
Patates (pul pul doğranmış)
Tuz, karabiber, kekik, pul biber
Kırmızı toz biber, toz kişniş, kimyon
Biraz sıvı yağ

Ayrıca:
Maydanoz piyazı (piyazlık doğranmış soğan, ince doğranmış maydanoz, sumak)
Az sıvı yağda kızartılmış biber kızartması
Kıvırcık yaprakları

Yapılışı: Biraz sıvı yağı yanmaz tavada kızdırdım. Patatesleri, tuzu, baharatları tavaya koyup karıştırdım. Üzerine kapak kapattım. Kısık ateşte, ara ara karıştırarak, patatesler yumuşayana kadar pişirdim. Ayrı bir tavada az sıvı yağı kızdırdım. Tavuğu, baharatları, tuzu tavaya aldım ve tavuğu kavurdum. Tavuğa pişmiş patatesleri ilave ettim ve 5 dakika daha pişirip ocaktan aldım. Ekmek arasına sırasıyla patatesli tavuğu, biber kızartmasını, maydanoz piyazını ve kıvırcık yapraklarını koydum.


Yorumlar