Dızmana



Dızmananın tarifini Zübeyde Mutfakta isimli İnstagram sayfasından aldım. Dızmana yumuşacık puf puf çok leziz bir börekti. Tarifte yarım yemek kaşığı tuz yazıyordu, ben 1 tatlı kaşığı tuz koydum.

Hamuru için:
1,5 Su bardağı ılık süt
1 Su bardağı ılık su
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 Paket ınstant maya
1 Yemek kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Sosu için:
2 Yumurta
1,5 Çay bardağı yoğurt
Yarım çay bardağı sıvı yağ

Yapılışı: Sütü, suyu, yağı, şekeri, mayayı karıştırdım. Unu, tuzu ilave ettim ve ele çok hafif yapışan bir hamur yoğurdum. Üzerini streç folyoyla kapattım. Hamur iyice kabarana kadar beklettim. Hamuru önce 4 parçaya kestim. Hamur parçalarını kalın rulo haline getirdim. Her 4 parçayı 6 parçaya kestim. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye Hamur parçalarını koydum. Üzerini örtüp, 15 dak. beklettim. Hamurları üzerlerine parmak uçlarımla hafifçe bastırdım. Bir kâsede sos malzemesini çırptım. Tepsideki hamurların üzerlerine sosu döktüm. 15 Dak. daha beklettim. Fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim.

Yorumlar