Çilekli Yarım Ay Pastası




Elimdeki artmış pastacı kremasını değerlendirmek için yaptığım çilekli yarım ay pastası çok hafif ve nefis oldu. Pasta kremasını bildiğimiz klasik malzemelerden hazırladım (süt, un, şeker, vanilya, tereyağı). Çilekli Pastada kış için hazırladığımız şekersiz çilekli kompostoyu kullandım. Çilekli pastayı şekerli kompostodan da hazırlayabilirsiniz. Şekerini damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Ayrıca kullandığım çay bardağı biraz büyüktü. Normal çay bardağından 3 yemek kaşığı fazla su alıyor.


Pastacı kreması:
Un, şeker, vanilya, tereyağı, süt
Çilek sosu için:
1 Çay bardağı şekersiz çilek kompostosu suyu
1 Yemek kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı nişasta

Pastabanı ıslatmak için:
1 Yemek kaşığı şeker
1 Çay bardağı şekersiz çilek kompostosu suyu
Arasına:
Çilek kompostosu taneleri

Üzerine:
1 Poşet krem şanti
1 Çay bardağı süt
Toz Antep fıstığı

Ayrıca:
Yarım sade pastaban

Yapılışı: Pastabanı ıslatmak için şekerle komposto suyunu, şeker eriyene dek karıştırdım. Pastabanın iki parçasını da komposto suyuyla ıslattım. Pastabanın alt parçasına pastacı kreması sürdüm. Üzerine çilek kompostosunun tanelerini koydum. Üzerine pastabanın üst parçasını koydum. 1 Çay bardağı sütle 1 poşet krem şantiyi çırptım. Krem şantiyi pastanın üzerine ve kenarlarına sürdüm. Çilek sosunu hazırlamak için, tüm malzemelerini karıştırdım ve pişirdim. Soğuyunca pastanın üzerine gezdirdim. Antep fıstığıyla süsledim. 1 Gece buzdolabında bekletilip, servis yapılır.

Yorumlar