3 Kaşık Tatlısı



Netten bulduğum 3 kaşık tatlısının şerbeti kaynatılmıyor, şeker eriyene kadar karıştırılıyor. 3 Kaşık tatlısının şerbetine 6 yemek kaşığı dolusu şeker konuluyordu ben dolu olmayan 5 yemek kaşığı şeker koydum. Çok hafif ve tadı trileçeyi andırıyor. Ayrıca 3 kaşık tatlısının hamurunda yarım su bardağı iri dövülmüş ceviz vardı, ben ceviz koymadım.

Hamuru için:
3 Yumurta
3 Yemek kaşığı şeker
3 Yemek kaşığı sıvı yağ
3 Yemek kaşığı un
3 Yemek kaşığı tepeleme irmik
1 Vanilya
1 Kabarta tozu
Şerbeti için:
2,5 Su bardağı süt
5 yemek kaşığı şeker
Üzerine:
Hindistan cevizi rendesi

Yapılışı: Yumurtalarla şekeri mikserle köpük köpük olana dek çırptım. Yağı ekleyip çırptım. Unu, irmiği, vanilya, kabartma tozunu ilave edip karıştırdım. Yağlanmış küçük bir tepsiye hamuru döktüm ve fırında pişirdim. Piştikten sonra ilk sıcaklığı çıkana kadar fırında 10 dak. beklettim. Sıcak tatlının üzerine soğuk şerbeti döktüm. 2 Saat beklettikten sonra üzerine hindistan cevizi rendesi serptim.
Şerbetinin hazırlanışı:
Şerbet malzemelerini çırpma kabına koyup, şeker eriyene kadar çırptım.


Yorumlar