Kabak Pizza



Kabak pizzanın tarifini İnstagram’dan takip ettiğim Sema’nın Sağlıklı Mutfağından aldım. Tarifte epey değişiklik yaptım. Ben 1 kişilik hazırladım, lezzetli güzel bir yemek.

Hamuru için:
1 Kabak
1 Yemek kaşığı (20gr.) tam buğday unu
Birkaç dal maydanoz
1 Yumurta
1 Çay kaşığı toz sarımsak
Tuz, karabiber
Pul biber, kırmızı toz biber
Domates sosu için:
Domates püresi (kış hazırlığı için olanlardan kullandım)
Üzüm sirkesi, maydanoz
Zeytinyağı,
Soğan, sarımsak
Tuz, karabiber, pul biber
Kekik, kırmızı toz biber
Sosun yapılışı: Soğanı rendeledim az zeytinyağında kavurdum. Diğer tüm malzemeleri ekledim ve sosu pişirdim.
Üzeri için: Bir parça (30gr.) çeçil veya dil peyniri
Kapya biberi, mantar
5 Adet siyah zeytin, kekik
Yapılışı: Kabağı temizledim, yıkadım, rendeledim ve temiz bir beze koyup suyunu iyice sıktım. Doğranmış maydanozu ve diğer hamur malzemelerini ilave edip karıştırdım. Kabaklı karışımı pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye koyup biraz yaydım. Fırında hafif kızarana kadar pişirdim. Üzerine domates sos sürdüm. Üzerine küçük doğranmış peyniri serptim. Üzerine diğer malzemeleri de koyup, fırında pişirdim. 


Yorumlar