Fındıklı Marmelatlı Muffin


Kurabiye için erittiğim sütlü çikolata artınca, ben de elimdeki kavrulmuş fındıkları çikolataya bulamıştım. Buzdolabında birkaç gündür bekliyorlardı. Çikolatalı fındıkları fındıklı marmelatlı muffin tarifimde değerlendirdim, tadı çok güzel oldu.

1 Büyük yumurta
2 Yemek kaşığı dolusu esmer şeker
3 Yemek kaşığı süt
2 Yemek kaşığı yoğurt
3 Yemek kaşığı eritilmiş tereyağı
1 Çay kaşığı dolusu kabartma tozu
1 Vanilya
Aldığı kadar un
Üzeri için:
28 Adet sütlü çikolataya bulanmış bütün fındık
Hindistan cevizi rendesi

Yapılışı: Yumurtayla şekeri birlikte çırptım. Sütü, yağı, yoğurdu, ekleyip çırptım. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı koyup karıştırdım. 2 Adet sütlaç kabına hamuru paylaştırdım. Üzerlerine çikolataya bulanmış fındıkları koydum ve fırında pişirdim. Soğuyunca üzerlerine kuşburnu marmeladı sürdüm ve hindistan cevizi rendesi serptim.

Yorumlar