Etli Pilav (Et Soteli Pilav) ve Arpa Şehriyeli Pilav



Et sotesi için:
400gr. Kemiksiz küçük küp kesilmiş et
1 Yemek kaşığı tereyağı
1 Küçük soğan (piyazlık doğranmış)
3 yeşil biber (küçük küp kesilmiş)
2 Büyük boy domates (soyulmuş küp doğranmış)
2 Büyük diş sarımsak (küp doğranmış)
Tuz, karabiber, pul biber, isot, kekik
 Arpa şehriyeli pilav için:
1 Su bardağı pirinç
1 Kahve fincanı arpa şehriye
1 Yemek kaşığı tereyağı
Az limon suyu, tuz
Yeterince sıcak su
Yapılışı: Tereyağını tavada erittim. Eti, soğanı, sarımsağı, biberi tereyağına ilave ettim. Et suyunu çekene dek kavurdum. Domatesi ekleyip kavurdum. Baharatları, tuzu ilave ettim. 2-3 dakika daha pişirip, ocaktan aldım. Bir kâseye et soteden koydum. Üzerine pilavı koydum ve servis tabağına ters çevirdim. Patates kızartmasıyla birlikte servis yaptım.
Arpa Şehriyeli Pilavın yapılışı:
Tereyağında şehriyeyi kavurdum. Tuzlu sıcak suda 30 dakika bekletip yıkadığım pirinci, tuzu, az limon suyunu ekledim ve pirinci kavurdum. Yeterince sıcak suyu ekledim. Pilavı pişirip demledim.

Yorumlar