Rulo Pasta





Rulo pasta bizim evde çok sevilir. Ara ara muzlu, meyveli, çikolatalı rulo pastalar yaparım.



Hamuru İçin (pandispanyası) İçin:
5 Yumurta
5 Yemek kaşığı şeker
5 Yemek kaşığı dolusu un
5 Yemek kaşığı süt
1 Tutam tuz
1 Çay kaşığı dolusu kabartma tozu
Kreması İçin:
2 Su bardağı süt
2 Yemek kaşığı un
2 Yemek kaşığı şeker
1 Vanilya
Arasına:
2 Muz
Üzeri İçin:
1 Poşet krem şanti
Yarım su bardağı süt
1 Tatlı kaşığı kakao
Fındık ve muz
Yapılışı: Kremasını hazırlamak için, tüm krema malzemesini karıştırıp pişirdim ve kremayı soğuttum. Yumurtaların aklarını sarılarını ayırdım. Aklarına bir tutam tuz ekleyerek katı kar olana dek iyice çırptım. Diğer kasedeki yumurta sarılarına şekeri ekleyip iyice çırptım. Sütü ilave edip çırptım. Unla kabartma tozunu da koyup karıştırdım. Çırpılmış yumurta akını da katıp, yumurta akını söndürmeden karıştırdım. Pişirme kağıdı serilmiş tepsiye hamuru döküp yaydım ve fırında pişirdim. Keke sıcakken rulo şeklini verdim ve pişirme kağıdını çıkardım. Kek soğuyunca üzerine kremayı sürüdüm. Soyulmuş muzları bütün halde koyup, rulo şeklinde sardım. Yarım su bardağı sütü, kakaoyu, krem şantiyi çırptım. Rulo pastanın üzerini kakaolu krem şantiyle kapladım. Üzerini fındık ve muzla süsledim. 





Yorumlar