Kayısı Soslu Kek





Elimde olgunlaşmamış, sert, fazla şekeri olmayan taze kayısı vardı. Kayısıları değerlendirmek amacıyla kayısı soslu keki hazırladım, tadı enfes oldu.

2 Yumurta
Yarım su bardağı sıvı yağ
Yarım su bardağı yoğurt
1 Su bardağından 2 parmak eksik şeker
1,5 Su bardağı un
Yarım paket kabartma tozu
1 Vanilya
Kayısı sosu için:
Taze kayısı, pudra şekeri, limon suyu
Üzeri için:
Bütün halde Antep fıstığı içi
Hindistan cevizi rendesi
Yapılışı: Yumurtalarla şekeri birlikte çırptım. Yağla, yoğurdu ilave edip çırptıktan sonra unu, kabartma tozunu, vanilyayı ekledim. Pişirme kâğıdı serilmiş küçük bir tepsiye kek hamurunu döktüm. Üzerine Antep fıstıklarından koydum ve fırında pişirdim. Kek soğuyunca üzerine kayısı sosu sürüp, hindistan cevizi rendesi serptim.
Kayısı Sosunun Yapılışı:
Kayısıları rondodan püre haline getirdim. Pudra şekeri ekleyip pişirdim. Biraz limon suyu ilave edip, 4-5 dakika daha pişirdim ve ocaktan aldım. Kayısı sosunu soğuyunca kekimde kullandım.

Yorumlar