Tereyağlı Kek



Tereyağı keklere çok yakışıyor. Her zaman yaptığım kekin malzemesini yarı yarıya azalttım ve hamurunda sıvı yağ yerine tereyağı kullandım.

2 Yumurta
1 Su bardağından 2 parmak eksik şeker
Yarım su bardağı eritilmiş tereyağı
Yarım su bardağı kaynar süt
Aldığı kadar un
1 Vanilya
Yarım paket kabartma tozu
1 Tatlı kaşığı kakao
Ayrıca: Az süt

Yapılışı: Yumurtalarla şekeri mikserle iyice çırptım. Kaynar sütü, yağı ekleyip çırptım. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı eleyerek karışıma ilave edip iyice çırptım. Pişirme kâğıdı serpilmiş küçük bir tepsiye kek hamurunu döktüm (hamurdan bir parça çırpma kabında bıraktım). Çırpma kabındaki kek hamuruna 1 tatlı kaşığı kakaoyu ve az sütü koyup karıştırdım. Tepsideki kek hamurunun üzerine kakaolu hamuru döktüm. Kürdanla hafifçe karıştırdım ve keki fırında pişirdim.

Yorumlar