Ekmek Hamurundan Kıymalı Börek




Ekmek hamurundan kıymalı böreğim yumuşacık ve çok lezzetliydi.

Hamuruna:
2 Ekmek hamuru
100gr. Yumuşak tereyağı
Aldığı kadar un
İçi için:
200gr. Kıyma
1 Soğan, maydanoz
 Tuz, karabiber, pul biber
Üzerine:
1 Yumurta sarısı
Haşhaş, susam, çörekotu, keten tohumu

Yapılışı: Hamur malzemelerini yoğurma kabına alıp, ele hafifçe yapışan bir hamur yoğurdum. Temiz bir mutfak bezini ıslatıp, iyice sıktım ve hamur kabının üzerine örtüm. Bu şekilde buzdolabında 1 gece beklettim. Ertesi gün hamuru tekrar yoğurdum. Ortadan ikiye kesip, 2 beze hazırladım. Hamurun birini merdane ve unla açtım. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye açılmış hamuru koydum. Çatalla birkaç yerinden hafifçe deldim. Üzerine kıymalı harcı yaydım. Diğer hamuru da açıp, üzerine koydum. Çatalla kenarlarından bastırdım. Üzerine 1 yumurta sarısı sürüp çörekotu, haşhaş, susam, keten tohumu serptim. 10 Dakika bekletip, fırında üzeri kızarana kadar beklettim. Fırında üzeri kızarana kadar pişirdim. Fırından alınca üzerine temiz bir mutfak bezi koydum. 5-10 Dakika bekletip (yumuşacık olması için) servis yaptım.

Yorumlar