Pastane Usulü Şekerpare



Bugüne kadar birçok şekerpare yaptım. Pastane usulü şekerpare yaptığım en güzel şekerpareydi. Pastane usulü şekerparenin mutlaka 1 gece dinlendirilmesi gerekli.

2 Yumurta (1 sarısı üzerine)
125gr. Yumuşak margarin veya tereyağı
1 Çay bardağı sıvı yağ
Yarım çay bardağı pudra şekeri
1 Çay bardağı irmik
1 Kabartma tozu
1 Vanilya
Aldığı kadar un
Şerbeti için:
3 Su bardağı su
2,5 Su bardağı şeker
Az limon suyu

Yapılışı: Şekerparenin şerbetini hazırlamak için, tüm malzemeleri tencereye alıp kaynattım. Hamurunu hazırlamak için yoğurma kabında yağları, yumurtaları ve pudra şekerini karıştırdım.  Kalan kuru malzemeleri ekledim. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurdum. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlak şekiller verdim. Üzerlerine yumurta sarısı sürdüm ve fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim. Sıcak tatlının üzerine soğuk şerbeti döktüm. 1 Gece dinlendirdim.




Yorumlar