Mayalı Poğaça (Pakmaya Mayalı Poğaça Harcıyla)



Pakmaya’nın mayalı poğaça harcını merak edip aldım. Poğaçayı arkasındaki tarife uymadan farklı bir şekilde denedim. Yumuşacık, puf puf, mis gibi mahlep kokulu çok leziz poğaçalar oldular.


1 Yumurta
1 Çay bardağı sıvı yağ
2 Çay bardağı ılık süt
2 Çay kaşığı tuz
1 Paket Pakmaya mayalı poğaça harcı
Aldığı kadar un


Yapılışı: Sıvı malzemeleri yoğurma kabına aldım. Pakmaya Mayalı karışımı da ekleyip karıştırdım. Tuz, un ekleyip ele hafifçe yapışan çok yumuşak bir hamur yoğurdum. Yoğurma kabının üzerini streç folyoyla kapladım. Hamur iyice kabarana kadar beklettim. Hamurdan parçalar koparıp, bazılarına (oval olanlarına) sosis koydum. Diğerlerini sade olarak hazırladım. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serptim. 20-25 Dak. Tepsi mayası verdirdim. Fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim. Fırından alınca üzerlerine temiz bir mutfak bezi koydum. 5-10 Dakika bekletip (yumuşacık olmaları için), servis yaptım.

Yorumlar