Değişik Milföy Börekleri


Cevizli Milföy Böreği


Zeytinli Milföy Böreği


Zeytinli Peynirli Milföy Böreği


                                                     
                                   Reçelli Milföy Böreği


                                         Milföyde Yumurta



Milföy hamuru hem tuzluya hem de tatlıya çok yakışıyor. Tatlı tuzlu değişik milföylü tarifler denemeyi seviyorum, Elimdeki malzemelerle ortaya değişik milföy börekleri çıkıyor.


Cevizli Milföy Böreği

Dövülmüş cevizi, şekeri, tarçını karıştırdım. Buzları çözülmüş milföylerin aralarına cevizli karışımdan koydum. Çatalla uçlarına bastırdım. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, susam serptim. Fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim. Sıcakken üzerlerine marmelat sürdüm ve sıcak sıcak servis yaptım. 


Zeytinli Milföy Böreği

Buzları çözdürülmüş milföylerin içlerine çekirdekleri çıkarılmış bolca zeytin koydum. Kenarlarını çatalla bastırıp, üzerlerine bıçakla hafif kesikler attım. Yumurta sarısı sürüp, susam serptim. Fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim.


Zeytinli Peynirli Milföy Böreği

1 Adet milföy hamurunun üzerine zeytin ve beyaz peynir koydum. Üzerine 1 milföy daha kapattım. Kenarlarını çatalla bastırdım. Diğerlerini de aynı şekilde hazırladım. Üzerlerine yumurta sarısı sürdüm. Çörekotu ve susam serptikten sonra fırında pişirdim.


Reçelli Milföy Böreği

1 Adet milföy hamurunun üzerine çilek reçelinin tanelerinden koydum. Üzerine 1 milföy daha kapattım. Kenarlarını çatalla bastırdım. Diğerlerini de aynı şekilde hazırladım. Üzerlerine yumurta sarısı sürdüm. Fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim. Fırından alınca üzerlerine pudra şekeri eledim ve sıcak servis 
yaptım.


Milföyde Yumurta

Milföy hamurlarını buzlarını çözdürdükten sonra yağlanmış küçük fırın kaplarına koydum. Üzerlerine sucukları koydum. Üzerlerine birer yumurta kırıp, tuz serptim. Fırında pişirdim. Fırından çıkmasına yakın üzerlerine kaşar peyniri koydum. Peynirler eriyene kadar fırında tuttum.




Yorumlar