Acuka Baharatlı Köfte



Acuka baharatını çok severim. Eskiden kahvaltılarda ekmeğin üzerine margarin sürüp, acuka baharatı serperdim. O yüzden acuka baharatına kahvaltı baharatı derdim. Pazarda (aktarlarda ve pazarlarda satılır Nevitat marka) bu güzel baharatı görünce dayanamayıp aldım. Acuka baharatıyla ne yapabilirim diye düşünürken, aklıma köftede kullanmak geldi. Acuka baharatı köfteye çok yakıştı. Baharatın üzerinde yazdığına göre içinde pul biber, kekik, toz biber, çemen unu, kimyon, sumak, poy ve nane varmış.

250gr. Kıyma
1 Yumurta, tuz
1 Yemek kaşığı dolusu acuka baharatı
2 Yemek kaşığı dolusu galeta unu
1 Küçük soğan (rendelenmiş)
Maydanoz (ince doğranmış)

Yapılışı: Tüm malzemeyi yoğurma kabına alıp yoğurdum. Yuvarlak yassı köfteler hazırladım. Yağsız olarak arkalı önlü pişirdim. İsterseniz yağda kızartabilirsiniz.


Yorumlar