3 Renkli Kol Böreği



Üç renkli kol böreğinin tarifini dışarıdan geldiğimiz bir akşam uydurmuştum. Elimdeki malzemelerle kolay bir börek yapmak istemiştim. 3 Renkli kol böreği tarifim yapılışı kolay ve çok lezzetli bir börek oldu.

3 Yufka
Sosu İçin:
2 Adet çırpılmış yumurta (az bir kısmını üzeri için ayırdım)
Süt, sıvı yağ
Malzemeleri bir kapta iyice çırptım.

Peynirli İç:
Beyaz peynir ve maydanoz karışımı hazırladım.
Patatesli İç:
Patatesleri soydum, yıkadım, küçük küpler halinde doğradım. Patatesleri haşlayıp süzdüm. Sıcakken içine tereyağı, az salça, tuz, karabiber, pul biber ekledim. Patatesler ezilene ve tereyağı eriyene kadar karıştırdım.

Ispanaklı İç:
Ispanağı doğrayıp, yıkadım, haşladım (biraz dirili haşladım çok fazla haşlamadım), soğuk sudan geçirdim, fazla suyunu sıktım. Ispanağa az sıvı yağ, tuz, karabiber, pul biber, soğan rendesi, beyaz peynir, doğranmış maydanoz ilave edip karıştırdım.


Yapılışı: 1 Yufkanın üzerine sosundan sürdüm ve patatesli içten serpip, rulo sardım. Gül böreği şekline getirip, tepsinin ortasına koydum. İkinci yufkanın üzerine de sosundan sürdüm, ıspanaklı içten serptim. Rulo şeklinde sarıp, tepsideki böreğin etrafına doladım. 3. Yufkanın üzerine sostan sürüp, peynirli içten serptim ve rulo sardım. Tepsideki böreğin etrafına doladım. Artan sosu böreğin üzerine döküp sürdüm. Ayırdığım çırpılmış yumurtayı da böreğin üzerine sürdüm. Çörekotu serpip, fırında pişirdim.

Yorumlar