Tereyağlı Tavuk Bifteği ve Üzümlü Pilav



Geçtiğimiz cumartesi akşam yemeği için tereyağlı tavuk bifteği, üzümlü pilav, kabak kızartması ve pastane usulü şekerpare hazırladım. Fotoğrafı akşam çektiğim için kötü çıktı.

Tavuk bifteği, tereyağı
Tuz, karabiber, pul biber
Kırmızı toz biber, kekik                                               
Yapılışı: Tavuk etlerine baharatları ve tuzu serptim. Eritilmiş tereyağında tavuk bifteklerini arkalı önlü kızarttım.

Üzümlü Pilav

1 Su bardağı pirinç
Biraz sıvı yağ
1 Yemek kaşığı dolmalık üzüm (ılık suda bekletilmiş)
1 Minik soğan (incecik yemeklik doğranmış)
Yeterince sıcak su
Az limon suyu
Maydanoz (ince doğranmış)
Tuz, karabiber, pul biber
Yeni bahar, kırmızı toz biber
Yapılışı: Soğanı yağla birlikte kavurdum. Islatıp yıkadığım pirinci, az tuzu, az limon suyunu kavrulmuş soğana ekledim. Pirinci de kavurdum. Baharatları, tuzu, maydanozu, üzümü ilave edip 2-3 dakika daha kavurdum.  Yeterince sıcak suyu ekledim ve pilavı pişirdim. Üzümlü pilavı demledikten sonra servis yaptım.

Yorumlar