Sebze Mücveri (Diyet)


Denediğim diyet mücverlerin arasında en lezzetlisi sebze mücveriydi diyebilirim. Sebze mücverinde pırasa olmadığı zamanlarda taze soğan kullanıyorum. Diyet mücvere bezelye çok yakışıyor. Bezelyesiz de güzel oluyor ama bezelyeli çok leziz oluyor.  Diyet sebze mücverine bazen birkaç diş sarımsak da koyuyorum.


1 Kabak, 1 patates
1-2 Avuç haşlanmış bezelye
Yarım pırasa (küçük küp kesilmiş)
100gr. Süzme peynir
1 Yumurta, maydanoz
2 Yemek kaşığı dolusu tam buğday unu
Tuz, karabiber, pul biber


Yapılışı: Kabağı, patatesi temizleyip rendeledim. Biraz tuz ekleyip karıştırdım ve bir kenarda beklettim. Diğer bütün malzemeleri uygun kaba aldım.  Patates kabak karışımının suyunu iyice sıktım ve karışıma ekledim. İyice karıştırdım. Büyük boy teflon tavayı 1 yemek kaşığı zeytinyağıyla yağladım. Sebzeli karışımı tavaya yaydım. Üzerine keten tohumu serptim. Üstü kapalı olarak, arkalı önlü pişirdim.  




Yorumlar