Fırında Karnıbahar Köftesi (Diyet)



Fırında karnıbahar köftesinin tarifini İnstagram’da bir diyetisyenin sayfasından almıştım. Sayfanın adını not almayı unuttuğum için hatırlayamıyorum. Tarifinde damak tadımıza göre değişiklikler yaptığım karnıbahar köftesi lezzetli ve diyete uygun bir yemektir. 8 Adet köfte çıkıyor. Benim yaptığım diyete göre 4 Büyük boy köfte yeniyor. Yanında 200gr. yoğurt veya 1 su bardağı ayran ve kıvırcık yapraklarıyla birlikte tüketiliyor.  

1 Yumurta
1 Küçük boy karnıbahar
1 Çay bardağı galeta unu
Birkaç tane taze soğan (ince doğranmış)
Maydanoz (ince doğranmış)
Karabiber, pul biber, tuz
Kimyon, toz kişniş
100gr. Eriyebilen diyet peynirlerden biri
2 Yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı: Karnıbaharı temizleyip, yıkadım, haşladım, süzdüm. Sıcakken çatalla iyice ezdim. Tüm malzemeyi ve küçük küp doğranmış peyniri karnıbahara ekleyip karıştırdım. Büyükçe yuvarlak köfteler hazırladım. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye köfteleri dizdim. Fırında altı-üstü kızarana kadar pişirdim.

Yorumlar